Unidá Nacionalista Asturiana denuncia la gran mentira con la que se justifica la incineradora de COGERSA

Parte de las instalaciones del vertedero central de COGERSA -Foto Asturias Verde-

Nota de prensa de UNA, Unidá Nacionalista Asturiana
Dende UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA (UNA), denunciamos públicamente la gran mentira que supón la istalación d’una Incineradora de residuos n'Asturies.
COGERSA y el Gobiernu Asturianu (PSOE-IU), col apoyu del PP, siempre xustificaron la Incineradora pola falta d'espaciu nel actual vertederu, y que si non se construía, habría qu'espropiar terrenos pa un nuevu vertederu de basures. Agora, viendo'l Documento Urbanístico y el Informe de Sostenibilidad (ISA) del Plan Territorial Especial del Área de Tratamiento Centralizado de Residuos de Asturias (PTE)”, cúmplense les nueses prediciones, y podemos ver que la Incineradora nun pieslla el debate sobre el vertedero, sinón que lu tresllada nel tiempu, a dientro de 10 años. Como venimos diciendo dende UNA, les incineradores (incluso les más modernes), xeneren ente un 20-30% de residuos en forma de cenices, amás d’una gran cantida d’agua de llavau y residuos altamente peligrosos, y siguen necesitando un vertederu onde depositalo.
Con esti documentu qu'agora se publica, vese el planeamientu d’equí hasta l'añu 2030. Y puede comprobase cómo se plantea una espansión de COGERSA en Carreño, principalmente na parroquia de Tamón, de 160.000 m2, de los que la mayor parte son pa un nuevu vertederu pa les cenices tóxiques xenerades pola Incineradora. ¿Como ye posible qu’una istalación que ñaz cola disculpa de que'l vertederu COGERSA nun medre, pueda plantear una expansión tan grande?
Dende UNA siguimos y siguiremos oponiéndonos a la construcción de la incineradora de COGERSA, por razones ambientales, sociales, estratéxiques y económiques:

• La construcción de la Incineradora fae que les polítiques de reciclaxe de residuos pasen a un segundu llugar, contradiciendo lo que tolos muerganismos (estatales, europeos ya internacionales) aconseyen pal tratamientu la basoria: Reciclar, Reutilizar y Reducir. (Asturies lleva años nos últimos puestos n'índices de reciclaxe, solo empeoraos por Murcia).
• La construcción d'una Incineradora va implicar una subida del recibu que toos y toes pagamos pol tratamientu y recoyida de les basories (como ya reconoz el gobiernu de PSOE-IU, el recibu multiplicarase por 5), asina como la renuncia a la creyación d'un gran númberu de puestos de trabayu si s'apostara pol reciclaxe y la xestión sostenible de los residuos domésticos.
• Asturies tien una de les peores calidaes del aire de tol estáu español, y sofrimos ún de los mayores índices por enfermedaes y morbilidá rellacionao cola contaminación almosférica. La inneradora va suponer la lliberación a l'almósfera de dioxines, furanos y metales pesaos que son ellementos canceríxenos y qu'aumenten les patoloxíes asmátiques y les enfermedaes pulmonares, agravando esta situación. Son muchos los toxicólogos y médicos que, basaos n'estudios científicos rigurosos,se oponen radicalmente a la incineración de residuos por sus importantes impactos pa la salud.

Dende UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA, defendemos otru sistema de xestión de residuos: integral, eficiente, trasparente, non destructor de materies primes y que non estroce la salú de los asturianos y asturianes. La nuesa rempuesta ye clara:

NON A LA INCINERADORA

UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA de Carreño
Candás-Carreño, 6 d'Abril de 2011
Publicar un comentario

Nuestro Facebook: Carreño Actualidad